Sisältömarkkinointi Luo lisäarvoa laadukkailla sisällöillä

Tuotetaanko yhdessä hyödyllistä sisältöä, joka löytyy hakukoneista ja edistää tavoitteitasi?  

Sisältömarkkinointi on tehokas tapa palvella nykyisiä asiakkaita ja tavoittaa uusia asiakkaita tarjoamalla heille arvokasta, informatiivista tai mahdollisesti viihdyttävää sisältöä. Suunnitelmallisella sisältömarkkinoinnilla autat asiakasta ostopolun eri vaiheissa: hakukoneoptimoidun sisällön avulla asiakas löytää sivustollesi ja laadukas sisältö johdattaa luontevasti kohti ostopäätöstä.  

Miksi sisältömarkkinointi kannattaa? 

  • Laadukas sisältö rakentaa ja vahvistaa yrityksesi asemaa toimialasi asiantuntijana.
  • Parantaa hakukonenäkyvyyttä oikein toteutettuna.
  • Sitouttaa asiakkaita ja saa heidät palaamaan sivustollesi yhä uudelleen. 
  • Tukee ostopäätöstä: oikein kohdennettu sisältö kuljettaa asiakasta kohti ostopäätöstä.  
  • Erottaa kilpailijoista ja tekee brändistäsi muistettavan. 

Miksi Jenga?

Laadukasta sisältöä hakukoneet ja synergiat huomioiden 

Sisältömarkkinointi kulkee usein käsi kädessä esimerkiksi hakukoneoptimoinnin kanssa. Suunnittelemme sisällöt aina myös hakukonelöydettävyyden näkökulmasta, jotta arvokkaat sisältönne saavat maksimaalisen näkyvyyden ja tavoittavat oikean kohderyhmän oikealla hetkellä.  

Huomioimme aina synergiat ja sisältöjen tehokkaan kierrättämisen: verkkosivuille tehtyä laadukasta sisältöä kannattaa hyödyntää eri kanavissa, kuten somessa tai sähköpostimarkkinoinnissa. 

Suunnitelmallisuus säästää aikaa ja resursseja

Laadimme selkeän sisältömarkkinointisuunnitelman, jonka ansiosta markkinointia ei tarvitse improvisoida lennosta. Huolellinen vuosisuunnitelma antaa selkeät raamit, mutta joustaa myös tarvittaessa muuttuvien tilanteiden mukaan. 

Hyödynnämme dataa luovuutta unohtamatta 

Hyödynnämme hakukonedataa ja analytiikkaa sisältöjen suunnittelussa ja optimoinnissa. Seuraamme tuloksia jatkuvasti ja teemme tarvittavat muutokset, jotta sisältömarkkinointi tuottaa parhaan mahdollisen tuloksen.

Räätälöimme kokonaisuuden tarpeidesi mukaan

Sisältömarkkinointi voi koostua muun muassa näistä palasista:

  • Sisältöstrategia ja sisältömarkkinointisuunnitelma
  • Julkaisusuunnitelma ja -kalenteri 
  • Avainsanatutkimus 
  • Asiakaspersoonien luonti ja ostopolun kartoitus 
  • Sisältöjen konseptointi ja suunnittelu eri kanaviin 
  • Sisältöjen tuotanto ja julkaisu
  • Hakukoneoptimointi 
  • Tulosten seuranta ja raportointi 

Vinkki

Google Analyticsin ja muiden työkalujen käyttö auttaa seuraamaan markkinointitavoitteitasi ja ohjaa sisältömarkkinoinnin suunnittelua. Jos jokin sisältö tai sisältötyyppi toimii erityisen hyvin tai huonosti, kannattaa suunnitelmaa optimoida datan ja aiempien kokemusten pohjalta.

Rakentavaa yhteistyötä RALAn kanssa

Yhteistyömme RALAn kanssa ulottuu ilmoituksista suorakampanjointiin, myynnin materiaaleihin ja sisältömarkkinointiin.

Lue lisää

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä ja suunnitellaan yhdessä yrityksellesi tavoitteita tukeva sisältömarkkinoinnin kokonaisuus!

Ville Lehtinen

Osakas, asiakkuusjohto

045 646 6767

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimi*
Tilaa Jengan uutiskirje
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.