Sisältömarkkinointi – Luo lisäarvoa laadukkailla sisällöillä
Tuotetaanko yhdessä hyödyllistä sisältöä, joka löytyy hakukoneista ja edistää tavoitteitasi?
Sisältömarkkinointi on tehokas tapa palvella nykyisiä asiakkaita ja tavoittaa uusia asiakkaita tarjoamalla heille arvokasta, informatiivista tai mahdollisesti viihdyttävää sisältöä. Suunnitelmallisella sisältömarkkinoinnilla autat asiakasta ostopolun eri vaiheissa: hakukoneoptimoidun sisällön avulla asiakas löytää sivustollesi ja laadukas sisältö johdattaa luontevasti kohti ostopäätöstä.
Miksi sisältömarkkinointi kannattaa?
- Laadukas sisältö rakentaa ja vahvistaa yrityksesi asemaa toimialasi asiantuntijana.
- Parantaa hakukonenäkyvyyttä oikein toteutettuna.
- Sitouttaa asiakkaita ja saa heidät palaamaan sivustollesi yhä uudelleen.
- Tukee ostopäätöstä: oikein kohdennettu sisältö kuljettaa asiakasta kohti ostopäätöstä.
- Erottaa kilpailijoista ja tekee brändistäsi muistettavan.

Miksi Jenga?
Laadukasta sisältöä hakukoneet ja synergiat huomioiden
Sisältömarkkinointi kulkee usein käsi kädessä esimerkiksi hakukoneoptimoinnin kanssa. Suunnittelemme sisällöt aina myös hakukonelöydettävyyden näkökulmasta, jotta arvokkaat sisältönne saavat maksimaalisen näkyvyyden ja tavoittavat oikean kohderyhmän oikealla hetkellä.
Huomioimme aina synergiat ja sisältöjen tehokkaan kierrättämisen: verkkosivuille tehtyä laadukasta sisältöä kannattaa hyödyntää eri kanavissa, kuten somessa tai sähköpostimarkkinoinnissa.
Suunnitelmallisuus säästää aikaa ja resursseja
Laadimme selkeän sisältömarkkinointisuunnitelman, jonka ansiosta markkinointia ei tarvitse improvisoida lennosta. Huolellinen vuosisuunnitelma antaa selkeät raamit, mutta joustaa myös tarvittaessa muuttuvien tilanteiden mukaan.
Hyödynnämme dataa luovuutta unohtamatta
Hyödynnämme hakukonedataa ja analytiikkaa sisältöjen suunnittelussa ja optimoinnissa. Seuraamme tuloksia jatkuvasti ja teemme tarvittavat muutokset, jotta sisältömarkkinointi tuottaa parhaan mahdollisen tuloksen.
Räätälöimme kokonaisuuden tarpeidesi mukaan
Sisältömarkkinointi voi koostua muun muassa näistä palasista:
- Sisältöstrategia ja sisältömarkkinointisuunnitelma
- Julkaisusuunnitelma ja -kalenteri
- Avainsanatutkimus
- Asiakaspersoonien luonti ja ostopolun kartoitus
- Sisältöjen konseptointi ja suunnittelu eri kanaviin
- Sisältöjen tuotanto ja julkaisu
- Hakukoneoptimointi
- Tulosten seuranta ja raportointi
Vinkki
Google Analyticsin ja muiden työkalujen käyttö auttaa seuraamaan markkinointitavoitteitasi ja ohjaa sisältömarkkinoinnin suunnittelua. Jos jokin sisältö tai sisältötyyppi toimii erityisen hyvin tai huonosti, kannattaa suunnitelmaa optimoida datan ja aiempien kokemusten pohjalta.
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä ja suunnitellaan yhdessä yrityksellesi tavoitteita tukeva sisältömarkkinoinnin kokonaisuus!

"*" näyttää pakolliset kentät