Markkinointistrategia ja
-suunnitelma
–
Selkeät suuntaviivat menestykseen
Tarvitsetko strategisen kumppanin tulokselliseen markkinointiin?
Markkinointistrategia yhdistää yrityksesi kaikki markkinointitavoitteet yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi, jonka mukaan tehokas markkinointikoneisto alkaa hyrrätä. Strategiatyössä kirkastamme yrityksesi kilpailuposition, kiteytämme ydinviestisi ja asetamme tavoitteet. Luomme markkinointistrategian, joka ohjaa johdonmukaisesti kaikkea markkinointitekemistä.
Miksi jokaisella yrityksellä on oltava markkinointistrategia?
- Strategia ohjaa markkinoinnin palvelemaan liiketoimintaa.
- Selkeät tavoitteet ohjaavat tehokkaasti resursseja. Haluatko hankkia lisää uusia asiakkaita ja kasvattaa myyntiä? Entä sitouttaa nykyisiä asiakkaita tai parantaa yrityksesi tunnettuutta? Kun haluttu suunta on selvillä, on helpompi valita oikeat käytännön toimenpiteet ja kohdistaa resurssit tehokkaasti.
- Ketterä markkinointi tuo tuloksia nopeammin: kun markkinoinnin isot suuntaviivat ovat selvillä, pienet suunnanmuutokset eivät vielä eksytä kurssilta.

Miksi Jenga?
Rakennamme liiketoimintaa tukevan strategian
Selvitämme, kuinka tavoitat kohderyhmäsi parhaiten ja miten budjettisi kannattaa jakaa eri keinojen välillä. Tarvittaessa voimme edetä myös taktiseen markkinointiin ja määritellä tavoitteet vuosi-, vuosineljännes- tai kuukausitasolla. Konkreettinen tavoite voisi olla esimerkiksi: ”jotta myyntikate lisääntyy xx eurolla vuoden loppuun mennessä, meidän täytyy saada xxx liidiä ja siksi lähestymme xxxx potentiaalista asiakasta”.
Konkretisoimme strategian markkinointisuunnitelmaksi
Muutamme strategiset linjaukset käytännön toimenpiteiksi ja aikatauluksi. Markkinointisuunnitelma sisältää selkeät kampanjat, toimenpiteet ja vastuunjaon kuukausi- ja viikkotasolla. Se toimii työkaluna markkinoinnin johtamisessa ja varmistaa, että jokainen markkinointitoimenpide edistää strategisia tavoitteita.
Laadimme markkinointistrategian ja -suunnitelman toiveidesi mukaan
Kokonaisuuteen voi sisältyä muun muassa.:
- Kilpailija-analyysi ja asiakaskysely
- Kohderyhmien ja ostajapersoonien määrittely
- Markkinoinnin tavoitteiden ja mittareiden määrittely
- Kanavastrategia ja mediasuunnitelma
- Sisältöstrategia ja viestinnän linjaukset
- Budjetin allokointi eri toimenpiteille
- Markkinoinnin vuosikello ja kampanjasuunnitelmat
- Taktisen tason markkinointisuunnitelma
- Markkinoinnin resursointi ja vastuunjako
Vinkki
Markkinointistrategian ei tarvitse olla monimutkainen ollakseen tehokas. Keskity selkeisiin ja mitattaviin tavoitteisiin, jotka johtavat konkreettisiin toimenpiteisiin. Tärkeintä on, että koko organisaatio ymmärtää strategian ja sitoutuu siihen.
Haluatko liiketoimintaasi tukevan markkinointistrategian?
Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä tehokkaan markkinointistrategian ja -suunnitelman rakentaminen!

"*" näyttää pakolliset kentät