Lisää liidejä ja myyntiä sisältömarkkinoinnilla

Huolella suunniteltu ja toteutettu sisältömarkkinointi tukee liiketoimintasi tavoitteita ostopolun eri vaiheissa: Ostopolun alussa potentiaalinen asiakas löytää sivuston helpommin hakukoneista, jos sivuilta löytyy hänen hakutermiään vastaavaa sisältöä. Harkinta- ja vertailuvaiheessa sisältö auttaa valinnassa ja vahvistaa ostopäätöstä. 

Enemmän kävijöitä verkkosivuille

Sisältömarkkinoinnilla voi hankkia lisää verkkosivukävijöitä kahdella tapaa: oikein tehty sisältö omilla verkkosivuilla parantaa hakukonelöydettävyyttä ja taas toisaalta ulkoisissa kanavissa toteutettu sisältömarkkinointi tavoittaa uutta potentiaalista asiakaskuntaa ja johdattaa heitä verkkosivuille. 

Sisältömarkkinointi omilla sivuilla on osa hakukoneoptimointia. Verkkosivuilla julkaistut sisältöartikkelit tarjoavat vastauksia asiakkaiden hakukoneista etsimiin kysymyksiin. Nämä sisällöt voivat olla asiantuntija-artikkeleita, asiakasreferenssejä tai sisältöjä tuotteista ja palveluista.

Usein sisältömarkkinointia suunnitellessa on hyvä tehdä avainsanatutkimus ja selvittää, mitä ihmiset kysyvät hakukoneilta, jotta osaa vastata ihmisiä askarruttaviin kysymyksiin kohdennetuilla täsmäsisällöillä.  Sisältöjen avulla sivuille saapuva orgaaninen liikenne on yritykselle kustannustehokasta, sillä siihen ei sisälly sisällöntuotantokustannusten lisäksi muita kuluja, kun taas esim. hakusanamainonnassa hakukoneille maksetaan kävijöistä.  

Sisältömarkkinointia voi tehdä myös oman sivuston ulkopuolella. Ulkoisissa kanavissa toteutettu sisältömarkkinointi voi olla esimerkiksi mediassa julkaistua natiivimainontaa, podcasteja tai videoita. Usein näissä ulkoisissa kanavissa tavoitetaan paljon uutta yleisöä, joita sisältöjen avulla ohjataan sivustolle. Sisältömarkkinoinnilla saa usein tuotteen tai palvelun hyötyjä paremmin esille kuin perinteisessä mainoksessa ja näin tavoittaa myös uusia asiakkaita.

Vakuuttaa ja vahvistaa ostopäätöstä

Sisällöillä on merkittävä rooli myös ostopäätöksen muodostumisessa. Laadukkaat tekstit ja kuvamateriaali korostavat alan asiantuntijuutta ja rakentavat luottamusta yritykseen. Tässä vaiheessa keskiöön nousevat etenkin referenssit ja asiakastarinat, joiden avulla potentiaalinen uusi asiakas pääsee näkemään konkreettisia toteutuksia ja case-esimerkkejä. 

Sisältö vakuuttaa ja vahvistaa, eli tekee osan myyntityöstä myyjien puolesta. Tällöin potentiaalinen asiakas on jo hivenen lämpimämpi kontakti ottaessaan yhteyttä ja osaan hänen kysymyksistään on jo vastattu sisältöartikkeleissa. 

Lisää Jengaa sisältömarkkinointiin

Hyvien sisältöjen avulla verkkosivuille saadaan siis kävijöitä, jotka niin ikään onnistuneiden sisältöjen ja ostopolkujen ansiosta kääntyvät liideiksi ja lopulta myynniksi.

Jengalla on pitkä kokemus tuloksekkaasta sisältömarkkinoinnista. Toteutamme laajemmat sisältöstrategiat, avainsanatutkimuksen, sisältöjä osana hakukoneoptimointia ja sisältömarkkinointia ulkoisissa kanavissa. Suunnittelemme asiakkaille joko koko sisältömarkkinoinnin kokonaisuuden tai toteutamme yksittäisiä teksti-, kuva- ja videosisältöjä. 

Haluatko kuulla lisää?
Ota rohkeasti yhteyttä!

Jätä yhteystietosi ja palaamme sinulle pikimmiten.

Tilaa Jengan uutiskirje
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.