Digitaalisen markkinoinnin strategia buustaa kasvua

Markkinoinnin digistrategiassa mietimme, mikä on resursseillasi mahdollista ja kuinka voisit ponnistaa vielä sitäkin korkeammalle. ​Digitaalinen strategia toimii pohjana myös markkinoinnin ketteryyden kehittämiselle.

Strategia auttaa valitsemaan digitaalisen suunnan

Markkinoinnin digistrategiaa ohjaavat tarkat tavoitteet. Jotta resurssisi eivät mene hukkaan, tulee käytössäsi olevien digitaalisten kanavien ja työkalujen viedä sinua lähemmäs myyntitavoitteitasi eikä niistä poispäin. ​

Työn aluksi on syytä selkiyttää strategian suunta. Haluatko esimerkiksi parantaa asiakaskokemusta digitaalisilla välineillä vai keskittyä uusasiakashankintaan? Vai oletteko tekemässä kokonaan uusia digitaalisia tuotteita tai palveluita, joiden liiketoimintaa haluat tukea markkinoinnilla.

Kannattaa myös miettiä, missä kohtaa digitaalista maailmaa olet juuri nyt. Esimerkiksi minkä laatuista olemassa oleva asiakasdatasi on? Millaisia investointeja sinun pitäisi tehdä, jotta digitaaliset resurssit eivät jarruta tekemistäsi?

Nämä saattavat myös kiinnostaa sinua:

Digipuoli levällään?

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.