Hakukonemainonta (SEA) eli Google Ads on kustannustehokas tapa markkinoida
Hakukonemainonta eli SEA (Search Engine Advertising) on tehokas täsmäkeino, jolla tavoitat potentiaaliset asiakkaat juuri heidän googlatessaan toimialasi tuote- tai palvelutietoja. Google Ads -mainospaikat sijaitsevat hakukoneessa luonnollisten hakutulosten ylä- ja alapuolella. Törmäät niihin aina, kun haet Googlesta lähes mitä tahansa tuotetta tai palvelua.
Mihin hakukonemainonnan kustannustehokkuus perustuu?
Hakukonemainonnalta ei oikeastaan voi välttyä – ja juuri siksi ne toimivatkin.
Google Ads -klikkaukset tuovat sivustollesi lisää liikennettä ja liidejä sekä tekevät vierailijoista myös asiakkaitasi. Mainosnäytöistä ei veloiteta vielä mitään. Maksat vasta konkreettisesta linkin klikkauksesta.
Mikä parasta, Google Adsia käyttämällä voimme kohdentaa mainosviestisi erittäin tarkasti haluamallesi kohderyhmälle. Siksi Adsia käytetään usein myös uusasiakashankinnan työkaluna.
Tehoa lisää uudelleenmarkkinointi eli remarketing. Sen avulla tavoitamme uudelleen ihmisiä, jotka ovat aiemmin käyneet sivustollasi tai verkkokaupassasi – ja voimme muistutella heitä yrityksestäsi, tuotteistasi tai palveluistasi.
Vinkki: Parhaan hyödyn saat, kun yhdistämme Google Ads -mainonnan ja hakukoneoptimoinnin yhdeksi kattavaksi paketiksi. Näin varmistetaan, että sivustosi löytyy sekä mainospaikalta että luonnollisten hakutulosten listalta. Tuplanäkyvyys = tuplateho.
Nämä saattavat myös kiinnostaa sinua:
Google-mainonta mielessä?
Lähetä tästä yhteydenottopyyntö.