Suomen Pakkaustuottajien tehokas aktivointikampanja 

Suomen Pakkaustuottajat Oy on pakkausalan johtava tuottajayhteisö, joka tekee vastuullista kiertotaloustyötä. Se järjestää keruun ja kierrätyksen noin 90 %:lle Suomen pakkausjätteestä ja hoitaa yli 4700 asiakasyrityksensä tuottajavastuuvelvoitteet. SPT kierrättää kaikkia pakkausmateriaaleja kartonki- ja paperipakkauksista lasi-, metalli-, muovi- ja puupakkauksiin. 

Uuden jätelain myötä yritysten tulee keskittää pakkaustensa kierrätys yhdelle tuottajayhteisölle. Jenga toteutti SPT:lle kampanjan, jossa yrityksiä valistetaan tästä velvoitteesta ja kannustetaan tuottajavastuun asianmukaiseen hoitamiseen. 

Lisää Jengaa: Suunnittelimme SPT:n Google- ja LinkedIn-kampanjaan iskevän informatiiviset mainos- ja postaustekstit sekä animoidut bannerit, joilla yritykset herätetään tiedostamaan tuottajavastuunsa. Google- ja somejulkaisuilla niitä ohjattiin myös verkkosivulle, josta löytyi aiheesta ajankohtaista tietoa. Sivulta löytyi myös suora linkki, jonka kautta yritysten oli helppo liittyä SPT:n tuottajayhteisöön.  

Kampanjan aikana seurasimme aktiivisesti julkaisujen toimivuutta ja lisäsimme onnistuneella hienosäädöllä niiden tehoa hyvin tuloksin. 

• SPT:n sivuston kävijämäärä kasvoi 741 % ja konversioiden määrä yli 1000 %. 

• Kampanjaviesti tavoitti ja aktivoi etenkin valmistavan teollisuuden päättäjiä.  

• Google Ads -klikkausprosentti oli alustan keskiarvoa (3–5 %) korkeampi. 

• LinkedInissä klikkauskohtainen hinta laski tasaisesti optimointien myötä.