Sisältöstrategia

Markkinoinnin vuosikello tahdittaa tekemistä

Vuosikellon eli ylätason markkinointisuunnitelman avulla näet kaikki vuoden markkinoinnin suuret linjat yhdellä vilkaisulla ja pidät tiimisi toiminnan suunnan selkeänä. Vuosikello auttaa myös kertomaan vuoden tuloksista, kun mittarit on tehty sen pohjalta. Vuosikelloa tarkempi on taktinen markkinointisuunnitelma, johon on listattu kaikki tiedossaolevat toimenpiteet.

Viikko viikolta kohti tavoitteita

Vuosittaisen markkinointisuunnitelman tekeminen alkaa tavoitteista. Jos pohjalla on markkinointistrategia tai selkeät myyntitavoitteet, käymme ne läpi yhdessä. Niiden pohjalta ideoidaan ja listataan vuosikelloon kaikki suuremmat kampanjat ja markkinoinnin teemat, jotka tahdittavat koko vuotta.

Kun markkinointisuunnitelma tehdään tarkemmalla tasolla, suosittelemme pohjaksi muuta kuin vuosikelloa. Markkinointitoimien määrästä riippuen ne kirjataan vuosisuunnitelmaan vuosineljännes-, kuukausi- tai viikkotasolla. Samalle viikolle voi osua useita tiettyyn teemaan liittyviä toimia. Esimerkiksi saman asiakastarinan voi kertoa verkkosivulla, LinkedIn-julkaisussa ja uutiskirjeessä.

Hyvin suunniteltu ja toteutettu markkinointi on ketterää. Datan avulla näemme nopeasti, kun tietty toimenpide puree tiettyyn kohderyhmään, ja voimme panostaa lisää vastaavaan markkinointiin. Hyvin asetetut tavoitteet varmistavat, että hienosäädöistä huolimatta pysymme valitussa kurssissa.

Nämä saattavat myös kiinnostaa sinua:

Tarvitsetko markkinoinnin vuosikellon? 

Lähetä tästä yhteydenottopyyntö.

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.