Sisältöstrategia

Markkinoinnin vuosikello tahdittaa tekemistä

Vuosikellon eli markkinointisuunnitelman avulla näet kaikki vuoden markkinointitoimenpiteet yhdellä vilkaisulla ja pidät tiimisi toiminnan suunnan selkeänä. Vuosikello auttaa myös kertomaan vuoden tuloksista, kun toimenpiteet on yhdistetty raportointiin.

Viikko viikolta kohti tavoitteita

Vuosittaisen markkinointisuunnitelman tekeminen alkaa tavoitteista. Jos pohjalla on markkinointistrategia tai selkeät myyntitavoitteet, käymme ne läpi yhdessä. Niiden pohjalta ideoidaan ja listataan vuosikelloon kaikki tarvittavat toimenpiteet.

Markkinointitoimien määrästä riippuen ne kirjataan vuosikelloon vuosineljännes-, kuukausi- tai viikkotasolla. Samalle viikolle voi osua useita tiettyyn teemaan liittyviä toimia. Esimerkiksi saman asiakastarinan voi kertoa verkkosivulla, LinkedIn-julkaisussa ja uutiskirjeessä.

Hyvin suunniteltu ja toteutettu markkinointi on ketterää. Datan avulla näemme nopeasti, kun tietty toimenpide puree tiettyyn kohderyhmään, ja voimme panostaa lisää vastaavaan markkinointiin. Hyvin asetetut tavoitteet varmistavat, että hienosäädöistä huolimatta pysymme valitussa kurssissa.

Nämä saattavat myös kiinnostaa sinua:

Tarvitsetko markkinoinnin vuosikellon?