Markkinointistrategia antaa suunnan

Markkinointistrategia yhdistää yrityksesi kaikki markkinointitavoitteet yhdeksi selkeäksi suunnitelmaksi, jonka mukaan tehokas markkinointikoneisto alkaa hyrrätä. ​Strategiatyössä kirkastamme yrityksesi kilpailuposition, kiteytämme ydinviestisi ja asetamme tavoitteet. Selvitämme myös, kuinka tavoitat kohderyhmäsi parhaiten ja miten budjettisi kannattaa jakaa eri keinojen välillä.

Markkinointi ilman strategiaa on kuin tie ilman viittoja

Markkinointistrategiaa tehdessä on päätettävä, mitä markkinoinnilla todella tavoitellaan. Haluatko myynnin kasvua? Hankkia lisää uusia asiakkaita? Lujittaa nykyisten asiakkaiden uskollisuutta? Parantaa yrityksesi tunnettuutta? ​Kun haluttu suunta on selvillä, on helpompi valita oikeat toimenpiteet.

Tarvittaessa voimme edetä myös taktiseen markkinointiin ja määritellä tavoitteet vuosi-, vuosineljännes- tai kuukausitasolla. Konkreettinen tavoite voisi olla esimerkiksi: ”jotta myyntikate lisääntyy xx eurolla vuoden loppuun mennessä, meidän täytyy saada xxx liidiä ja siksi lähestymme xxxx potentiaalista asiakasta”.

Moderni markkinointi on aina ketterää. Kun tavoitteet ovat tarkat, voidaan niiden toteutumista seurata lyhyellä ja pitkällä aikajänteellä. Analytiikalla näemme nopeasti, mikä toimii ja mikä ei, joten voimme säätää suunnitelmia lennosta. Markkinointistrategia varmistaa, että pienet suunnanmuutokset eivät vielä eksytä meitä kurssilta.

Nämä saattavat myös kiinnostaa sinua:

Markkinoitko vailla suuntaa?