Suunnitelmallinen sisältömarkkinointi palvelee sekä asiakkaita että myyntiä

Hyvällä sisältömarkkinoinnilla autat asiakasta suhteenne eri vaiheissa ja saattelet häntä lempeästi kohti uutta ostopäätöstä. Vastatessasi olennaisiiin kysymyksiin jo ennen kuin hän ehtii niitä kysyä, olet selvästi avulias, luotettava ja kiinnostava. Sisältömarkkinointi vaatiikin suunnitelmallisuutta: on tiedettävä, millainen sisältö asiakasta liikuttaa, kiinnostaa ja hyödyttää.

Mikä on sisältömarkkinointisuunnitelma?

Huolella tehdyn sisältömarkkinointisuunnitelman ansiosta markkinointia ei tarvitse improvisoida lennosta, vaan sinulla on selkeät raamit, joita seurata. Laadimme kanssasi askelmerkit esimerkiksi vuodeksi eteenpäin. Hyvä vuosisuunnitelma kuitenkin joustaa ja elää tarvittaessa ympäröivän maailman mukana.

Suunnitelmasta näet, mitä sisältöjä tarvitset, kenelle niitä kohdistat ja mitä kanavia kulloinkin käytät. Autamme sinua myös asettamaan sisällöillesi ja siten koko markkinoinnillesi tavoitteita, kuten uusasiakashankinta tai asiakaskokemuksen parantaminen.

Hyvä sisältömarkkinointisuunnitelma ottaa huomioon resurssit ja realismin: jos budjetti tai henkilötunnit eivät riitä toimenpiteiden toteuttamiseen, on ne korvattava mahdollisilla vaihtoehdoilla. ​

Vinkki: Google Analyticsin ja muiden digityökalujen käyttö auttaa seuraamaan markkinointitavoitteitasi. Jos jokin sisältö tai sisältötyyppi toimii erityisen hyvin tai huonosti, kannattaa suunnitelmaa säätää datan ja aiempien kokemusten pohjalta.

Nämä saattavat myös kiinnostaa sinua:

Aika luoda pohja sisältömarkkinoinnille?