Sisältöstrategia – Ohjaa oikeat sisällöt oikeille ihmisille
Puuttuuko yritykseltäsi suunnitelma, miten liikutat kohderyhmiäsi kiinnostavilla sisällöillä?
Hyvä sisältö palvelee aidosti asiakastasi, parantaa asiakaskokemusta ja tukee myyntiä. Laadimme yrityksellesi sisältöstrategian, joka auttaa tavoittamaan oikeat kohderyhmät oikeilla sisällöillä oikeaan aikaan.
Miksi sisällöt tarvitsevat strategian?
- Strategia ohjaa sisällöntuotantoa ja säästää resursseja.
- Määritellyt tavoitteet ja mittarit auttavat seuraamaan tuloksia.
- Strategisesti suunniteltu ja kohdennettu sisältö vastaa asiakkaiden kysymyksiin juuri oikeissa kanavissa ostopolun eri vaiheissa.

Miksi Jenga?
Rakennamme sisältöstrategian, joka huomioi koko asiakaspolun
Sisältöstrategia auttaa ymmärtämään yrityksesi kohderyhmiä. Se kertoo, mitä tietoa asiakas etsii eri ostopolun vaiheissa ja millä sisällöillä kuljetamme asiakasta lähemmäksi ostopäätöstä. Rakennamme toimivan sisältöstrategian, joka ottaa huomioon sekä kohderyhmäsi tarpeet että omat resurssisi tuottaa sisältöä.
Sisältöstrategia selkiyttää kokonaisuutta, johon voi kuulua muun muassa referenssiartikkeleita, blogitekstejä, somemarkkinointia, uutiskirjeitä, videoita tai vaikkapa podcasteja.
Yhdistämme sisällöt ja niiden jakelun tehokkaaksi kokonaisuudeksi
Sisältöstrategian yhteydessä mietimme sisällön jakelukanavia ja huomioimme eri markkinointikanavien synergiat. Sisältöstrategiassa on hyvä huomioida myös SEO-näkökulma, jotta sisältö löytyy hakukoneista myös ilman mediakuluja.
Määrittelemme tavoitteet ja suunnittelemme, miten sisältöjä jaetaan eri kanavissa ja kuinka kokonaisuuden toimivuutta mitataan.
Luomme sisältöstrategian liiketoimintalähtöisesti
Sisältöstrategiaan kuuluu:
- Tavoitteiden, kohderyhmien ja ostajapersoonien määrittely
- Ostopolkujen kartoitus
- Avainsana-analyysi ja hakukoneoptimoinnin suunnitelma
- Kanavien valinta
- Sisältöjen aihepiirit, teemat ja konseptit
- Sisällöntuotantosuunnitelma ja vastuunjako
- Sisältökalenteri ja julkaisuaikataulu
- Sisältöjen tehokkuuden mittarit
- Ohjeistus sisällöntuottajille
Vinkki
Keskity sisältöihin, jotka aidosti palvelevat asiakkaitasi ja vastaavat heitä askarruttaviin kysymyksiin. Yrityksen sisäisen asiakasdatan lisäksi avainsanatutkimus tarjoaa tietoa siitä, millaisiin kysymyksiin potentiaaliset asiakkaasi etsivät vastauksia hakukoneista.
Haluatko kuulla lisää?
Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä tehokkaan sisältöstrategian rakentaminen!
"*" näyttää pakolliset kentät