​Brändistrategia auttaa yrityksesi erottumaan

Brändistrategia karsii pois tarpeetonta ja korostaa oleellista. Se ponnistaa yrityksesi nykytilasta ja tähtää hallitusti tulevaisuuteen.  Luomme brändistrategian, jolla et ainoastaan erotu vaan loistat kilpailijoidesi joukosta.

Brändisi on se, mitä ihmiset sanovat sinusta, kun et ole huoneessa.

Jeff Bezos, Amazonin perustaja

Brändistrategiaa varten kartoitamme yhdessä yrityksesi ominaisuudet, perehdymme kohderyhmiisi ja pohdimme miksi he valitsevat yrityksesi. Samalla seulomme esiin brändisi persoonallisuuden ja identiteetin – esimerkiksi äänensävyn, jolla puhuttelet asiakkaitasi verkkosivuillasi.

Räätälöimme brändityöt aina asiakkaan tarpeen mukaan. Joskus riittää kevyt kirkastaminen, joskus tarvitaan suurempi brändiuudistus. Brändityöhön voidaan yhdistää myös visuaalisen ilmeen tai sloganin uudistus. Kokoamme työn tulokset brändikirjaan, joka kiteyttää olennaisen brändistäsi.

Miksi brändiin kannattaa panostaa?

Kun brändisi on vahva, saat asiakkaat hyppäämään kelkkaasi ja pysymään kyydissä. Asiakassuhteen alussa kyse on brändin herättämistä mielikuvista, tunnettuudesta, tarjoomasta ja asiakaskokemuksien luomasta maineesta. Ajan myötä suhteestanne tulee asiakkaalle henkilökohtaisempaa.

Brändistrategia on erityisesti johtamisen työkalu. Sen ydintehtävä on tarjota punainen lanka, jonka avulla ohjaat henkilöstöäsi luomaan johdonmukaisesti hyviä asiakaskokemuksia. Se on myös erinomainen lähtökohta kaikelle markkinoinnin ja viestinnän suunnittelulle.

Brändiuudistus on laaja paketti

  • Brändistrategia, joka toimii kaiken perustana
  • Asiakaslupauksesi kiteyttävä uniikki slogan
  • Kohderyhmääsi puhuttelevat kärkiviestit
  • Auditoidut markkinointimateriaalit
  • Erottuva ja houkutteleva lanseeraussuunnitelma
  • Oma visuaalinen ilme, identiteetti ja logo
  • Kaiken kokoava brändikirja diginä tai paperilla
  • Brändi- ja markkinahaastattelut
  • Yritys, tuote- ja palvelunimet
  • Palvelumuotoilun keinoin luodut palvelubrändit

Nämä saattavat myös kiinnostaa sinua:

Onko brändisi tuuliajolla?