Finn Lamexin tuloksellista tuulilasimarkkinointia
Jengalla on ollut ilo tehdä jo kolme vuotta tiivistä yhteistyötä Finn Lamexin kanssa, joka on Pohjoismaiden johtava hyötyajoneuvojen, raskaiden työkoneiden sekä matkailuautojen suurissa ja vaativissa tuulilaseissa. Finn Lamex Safety Glass Oy:n erikoisalaa ovat täydellisesti asiakaskohtaisiin tarpeisiin taivutetut kaarevat tuulilasit asiantuntijapalveluineen. Toiminta on vahvasti kansainvälistä, sillä myynnistä 98 % suuntautuu vientiin.
Seuraavan vuosikymmenen aikana yrityksellä on valmiudet reiluun kasvuun. Tätä tukee sekin, että pandemiaa seuranneen elpymisen jälkeen Beijer Tech osti Finn Lamexin kesäkuussa 2023.
Lisää Jengaa: Vuonna 2021 Finn Lamexille tekemiemme töiden jälkeen yhteistyömme laajeni reippaasti vuosina 2022 ja 2023. Strategiana oli tehdä korkealaatuista sisältömarkkinointia – esitteitä, artikkeleita, asiakascaseja, laskeutumissivuja – sekä kasvattaa tavoittavuutta ja/tai liidien hankintaa kaikissa asiaankuuluvissa digikanavissa.
Reilusti lisää lomakevastauksia
Työmme tuloksena Finn Lamexin saamien lomakevastausten määrä on lähes kaksinkertaistunut vuodesta 2021 ja noussut vuonna 2023 jo yli sataan. Tätä relevanttia verkkoliikennettä on hyödynnettytuottamallalisää markkinointimateriaaleja natiivitason englannilla ja suomeksi, julkaisemalla yhä useammin puhuttelevaa sisältöä ja lisäämällä verkkosivujen konversiopisteitä.
Osumatarkkuutta Google Adsilla
Keskeisenä markkinointikanavana toimii Google Ads, jossa kerätään liidejä etenkin kahdella aluepohjaisella hakukampanjalla. Vuonna 2023 paransimme edelleen kampanjoiden kustannustehokkuutta sekä relevantin liikenteen määrää ja saimme yli 40 lomakevastausta. Niiden määrä kasvoi siis vuoteen 2022 verrattuna 45 % ja vuoteen 2021 verrattuna yli 300 % ilman merkittävää Google Ads -kustannusten lisäystä.
Lisää orgaanista Google-näkyvyyttä
Suurin osa Googlen orgaanisista klikkauksista tulee käyttäjiltä, joilla on hakuna oma brändinsä, ”Finn Lamex” tai näiden muunnelmia. Brändin avainsanojen klikkausmäärän jatkuva kasvu näkyy tunnettuuden lisääntymisenä, jota edistävät myös Finn Lamexin oma sisäinen myynti, läsnäolo kansainvälisissä tapahtumissa ja markkinoinnin kasvava tavoittavuus.
Johdonmukainen sisältömarkkinointi alkoi tuottaa tulosta vuosina 2022 ja 2023, kun orgaaniset hakusijoitukset paranivat ja brändin avainsanojen klikkaukset alkoivat lisääntyä esimerkiksi potentiaalisten kumppaniyritysten, tuotteiden ja tuulilasiominaisuuksien hakuina. Kaiken kaikkiaan orgaanisten hakujen klikkaukset ovat yli kaksinkertaistuneet vuodesta 2021.
Johdonmukaista läsnäoloa LinkedInissä
Finn Lamex -brändin somemarkkinoinnin yhtenäistäminen vuonna 2023 oli ratkaiseva siirto, jonka avulla ylitimme seuraajamäärän kasvutavoitteet ja lisäsimme merkittävästi sekä orgaanista että maksullisin keinoin luotua someliikennettä.
Vahvistusta uutiskirjeen tavoittavuuteen
Vuonna 2023 julkaisimme edelleen vakiomuotoisia kuukausittaisia uutiskirjeitä, mutta räätälöimme niitä nyt eri tuotesegmenttien eli linja-autojen, matkailuautojen, työkoneiden mukaan. Uutiskirjeiden tilaajamäärän tasaisen kasvun myötä onnistuimme kolminkertaistamaan niiden tavoittavuuden.
Finn Lamex -markkinoinnin tuloksia 2022–2023
Lomakevastaukset yhteensä 105 (+ 78 %)
Lomakevastaukset, Google Ads 42 (+ 45 %)
Google-hakujen klikkaukset 2000 (+ 43 %)
LinkedIn-mainosten kilkkaukset 638 (+ 71 %)
LinkedIn-postausten klikkaukset 540 (+ 358 %)
Lähetetyt uutiskirjeet 8271 (+ 171 %)
Uudet LinkedIn-seuraajat + 188
Lue lisää Finn Lamexista: https://finnlamex.fi/