Suomen Pakkaustuottajien tehokas aktivointikampanja
Suomen Pakkaustuottajat Oy on pakkausalan johtava tuottajayhteisö, joka tekee vastuullista kiertotaloustyötä. Se järjestää keruun ja kierrätyksen noin 90 %:lle Suomen pakkausjätteestä ja hoitaa yli 4700 asiakasyrityksensä tuottajavastuuvelvoitteet. SPT kierrättää kaikkia pakkausmateriaaleja kartonki- ja paperipakkauksista lasi-, metalli-, muovi- ja puupakkauksiin.
Uuden jätelain myötä yritysten tulee keskittää pakkaustensa kierrätys yhdelle tuottajayhteisölle. Jenga toteutti SPT:lle kampanjan, jossa yrityksiä valistetaan tästä velvoitteesta ja kannustetaan tuottajavastuun asianmukaiseen hoitamiseen.
Lisää Jengaa: Suunnittelimme SPT:n Google- ja LinkedIn-kampanjaan iskevän informatiiviset mainos- ja postaustekstit sekä animoidut bannerit, joilla yritykset herätetään tiedostamaan tuottajavastuunsa. Google- ja somejulkaisuilla niitä ohjattiin myös verkkosivulle, josta löytyi aiheesta ajankohtaista tietoa. Sivulta löytyi myös suora linkki, jonka kautta yritysten oli helppo liittyä SPT:n tuottajayhteisöön.
Kampanjan aikana seurasimme aktiivisesti julkaisujen toimivuutta ja lisäsimme onnistuneella hienosäädöllä niiden tehoa hyvin tuloksin.
• SPT:n sivuston kävijämäärä kasvoi 741 % ja konversioiden määrä yli 1000 %.
• Kampanjaviesti tavoitti ja aktivoi etenkin valmistavan teollisuuden päättäjiä.
• Google Ads -klikkausprosentti oli alustan keskiarvoa (3–5 %) korkeampi.
• LinkedInissä klikkauskohtainen hinta laski tasaisesti optimointien myötä.