Some-katsaus, osa 11
1. Instagram kehittää brändiprofiileja
Jo jonkin aikaa valikoitujen käyttäjien testattavana olleita brändiprofiileita on kehitetty edelleen. Aiemmin brändiprofiilien erikoisominaisuutena on ollut Contact-painike, jonka kautta yrityksille on voinut lähettää sähköpostia tai saada reittiohjeet kartan kera itse myymälään.
Nyt mukaan on tullut analyysityökalu, jonka avulla pääsee tarkastelemaan tilastoja tilin seuraajista sekä siitä, millaisen vastaanoton tilille postattu sisältö on seuraajien ja muiden käyttäjien kesken saanut. Analyysityökaluja käyttämällä on helpompi hahmottaa, millaisen sisällön tuottaminen on kannattavinta brändin tarpeisiin nähden.
Analyysityökalut ovat odotettavissa kaikkien käyttöön muutaman kuukauden kuluessa.
2. Twiitteihin lisää pituutta
Twitter on uutisoinut aikomuksestaan lakata sisällyttämästä kuvien ja linkkien merkkejä twiittausten kokonaismerkkimäärään. Tähän saakka kaikkien linkkien automaattinen vakiopituus on ollut 23 merkkiä huolimatta niiden alkuperäisestä pituudesta, joten käyttöön vapautuvat merkit olisivat jo huomattava osa twiitin 140 merkin maksimipituudesta.
3. Hankkiudu hallitusti eroon Messenger-viesteistäsi
Facebook ei halua jäädä jälkeen muista viestintäsovelluksista mitä tulee käyttäjien viestinnän yksityisyyden turvaamiseen. Messengeriin on parhaillaan kehitteillä uusi ominaisuus, joka mahdollistaisi sovelluksessa lähetettyjen viestien ajastetun poistamisen. Käyttäjä saisi ominaisuuden päälle kytkettyään määrittää, mitkä hänen lähettämistään viesteistä tuhoutuisivat itsestään ja milloin.
4. Uusi väylä YouTube-videoiden jakamiselle
YouTube-videoiden jakaminen on tähän saakka vaatinut sovelluksesta toiseen edestakaisin siirtymistä ja vanhaa kunnon copy & paste-toimintoa. YouTube on samaa mieltä kanssamme tämän polun vaivalloisuudesta nykypäivän yhden painalluksen taktiikalla toimivien jakomahdollisuuksien keskellä, ja testaa nyt omaa viestintäsovellustaan.
Kyseessä on YouTuben mobiilisovelluksessa toimiva chat-ominaisuus, jonka kautta videoita voi jakaa ja kommentoida muiden käyttäjien kanssa poistumatta YouTubesta. Näin YouTube haluaa myös lisätä käyttäjien YouTubessa viettämää aikaa.