Some-katsaus, osa 13
1. YouTuben Video Director
Video on nyt pop! Monet sosiaalisen median kanavat ovat lisänneet yritysten videomainonnan mahdollisuuksia viime aikoina, ja YouTube liittyy nyt joukkoon tarjoamalla YouTube Director-ominaisuutta.
YouTube Directorilla onnistuu mainosvideon kuvaaminen suoraan puhelimella, tarvitsematta muita ohjelmia kuin itse sovelluksen. Aiempaa kokemusta editoinnista tai videoiden tekemisestä ei tarvita. YouTubeen maksettujen mainosten hinnalla on myös mahdollista saada ammattilainen kuvaamaan video puolestasi.
Nämä toiminnot ovat vielä toistaiseksi saatavilla vain Yhdysvalloissa ja Kanadassa. ”YouTube Director automatic ad tool” sen sijaan on saatavilla kaikille sovellusyrittäjille, jotka haluavat koostaa mainosvideon jo olemassaolevista kuvistaan.
2. Facebook Messenger jatkaa kehitystään
Facebook haluaa Messengerin olevan paljon muutakin kuin vain Facebook-chat mobiilissa. Kuluneen vuoden aikana Facebook on panostanut paljon sovelluksensa erilaisiin käyttömahdollisuuksiin, mutta palaa uusimmassa päivityksessään takaisin itse asiaan.
Messengerin uusimman päivityksen myötä viestittely on tehty entistäkin helpommaksi: sovellus muodostaa käyttäjälle Suosikit-ryhmän perustuen viestittelytiheyteen näiden henkilöiden kanssa, näyttää parhaillaan online-tilassa olevat ystävät, muistuttaa syntymäpäivistä ja tarjoaa jopa mahdollisuutta muuttaa Messenger tavallisten tekstiviestin oletussovellukseksi.
3. Twiittaa emoji, vastaanota mainos
Twitterissä käyttämäsi emojit saattavat nyt toimia vihjeenä mainostajille. Twiiteissä käytettyjen emojien avulla pyritään tulkitsemaan käyttäjän mielialaa tai yleistä olotilaa, ja tämän perusteella kohdennetamaan henkilökohtaista mainontaa.
P.S. Muista, että heinäkuussa vietetään kansainvälistä emoji-päivää!