Somekatsaus, osa 5
1. Uusi mainostyökalu Facebookilta
Facebookin uusi Delivery Insights -mainostyökalu kertoo mainostajalle, kuinka mainokset pärjäävät Facebookin mainostilakamppailussa. Työkalu antaa myös vinkkejä siihen, miten oman mainoksen kilpailukykyä voi parantaa. Uusi työkalu julkaistaan maailmaanlaajuisesti lähiviikkoina.
2. Instagramin uusi algoritmi-pohja herättää tunteita
Instagram on ottamassa käyttöön algoritmitoiminnon, joka järjestää kuvat ja videot julkaisuvirrassa järjestykseen kiinnostuksen, julkaisijan ja ajankohtaisuuden perusteella. Sama toteutuu tällä hetkellä esimerkiksi Facebookissa. Tähän mennessä Instagramin kuvat ja videot ovat näkyneet käyttäjille aikajärjestyksessä.
Uudistus on herättänyt Instagramin aktiivikäyttäjissä paljon närkästystä ja hämmennystä. Erilaiset kuvakampanjat leviävät kanavalla, esimerkiksi tagilla #iknowwhatilikemost löytyy uudistuksen vastaisia propaganda-kuvia.
Suuresta kohusta johtuen Instagram ilmoitti 28.3., että aikoo vielä kuunnella käyttäjiään tarkemmin. Algoritmi-uudistuksen eteneminen selvinee lähipäivinä.
Lähde: http://blog.instagram.com/post/141107034797/160315-news
3. YouTubelta kilpailija Periscopelle
YouTube rakentaa nyt YouTube Connect -live-streemaussovellusta. Palvelussa on paljon samoja toiminnallisuuksia kuin Periscopessa ja Facebook Livessä: chat- ja täggäys-mahdollisuus ja uutisvirta, joka näyttää ystävien tai tilattujen kanavien viimeisimpiä YouTube-videoita.
4. Tarroja Twitterissä
Twitter testaa uutta tarraominaisuutta. Tuote on vielä testivaiheessa, mutta toteutuessaan se antaisi kävijöiden lisätä tarrakuvakkeita valokuviin ennen niiden twiittaamista. Ominaisuus tuo mukanaan visuaalista keveyttä ja mahdollisuuden tunnepitoisempaan viestintään.