Luova kolmivuotias on uhmaiässä
Kun yrittää joka päivä parhaansa, jännittää kovasti kysyä palautetta. Kannatti. Upeat asiakkaamme antoivat asiakaskyselyssämme palautetta, jonka avulla uskallamme ponnistaa taas vähän korkeammalle. Asiakkaamme haluavat myös kehittää meitä, saimme kannustusta ja sparrausta oman toimintamme lisäksi markkinointiimme. Saman olemme nähneet myös asiakkaidemme bränditöissä – kun kysymme kehitysapua heidän asiakkailtaan, saamme sitä joka kerta. Kaikkialla maailmassa halutaan auttaa yhteistyökumppaneita kehittymään, sillä vain siten kaikki voittavat.
Luova kolmivuotias ei tee johtamisesta helppoa. Varsinkin, kun sillä on kokemusvuosia yli 300 vuotta. Hierarkinen johtamismalli ei toimi, joten meillä ei ole toimitusjohtajaa ja hallituksen puheenjohtajuuskin kiertää parin vuoden välein. Eniten työtehtävien johtamista tapahtuu joka maanantaisessa palaverissa, jossa käymme yhdessä läpi tulevat työt. Upeasti porukka auttaa, jos jonkun työkuorma näyttää kasvavan liian suureksi. Hiljalleen meille on muotoutumassa johtamistavaksi leadership as a service, jossa henkilö kertoo, kun tarvitsee johtamispalveluja. Tästä mallista kuulisi mieluusti kokemuksia muiltakin, jottei tarvitse toistaa samoja virheitä.
Jatkuvasti täytyy miettiä myös tulevia vuosia. Kuinka voitamme asiakkaidemme sydämet joka päivä? Kuinka säilytämme uhmaikäisen rohkeuden? Kuinka pysymme mielenkiintoisena? Uskomme, että taika löytyy uteliaisuudesta. Otamme etunojaa, käymme jatkuvasti koulutuksissa, verkostoidumme, kuuntelemme tarkasti asiakkaitamme ja uskallamme kokeilla uutta.
Kiitos näistä kolmesta vuodesta upealle jengafamilylle, asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme sekä kaikkien meidän perheillemme.