Some-katsaus, osa 1
1. YouTube Red tarjoaa etuja ja poistaa mainokset
Maksullinen YouTube Red -jäsenyys mahdollistaa YouTube-videoiden katsomisen ilman mainoksia ja antaa tallentaa videoita offline-käyttöön. Jäsenyyden kautta on myös pääsy YouTube:n Gaming-pelisovellukseen ja tulevaan musiikkisovellukseen. Ensi vuodesta alkaen YouTube tarjoaa entistä enemmän vain-jäsenille tarkoitettua video- ja elokuvasisältöä kanavan suosituimmilta tekijöiltä
Lähde: http://recode.net/2015/10/16/youtube-will-make-you-pay-to-see-some-of-its-new-videos/
2. Twitterissä kerrotaan nyt tarinoita
Twitter lanseerasi uuden julkaisu- ja tarinankerronta-alustan, jonka avulla sisältöjä voi muokata tarinoiksi. Tarinoilla on voimaa ja valtaa, sillä ne houkuttelevat, osallistavat ja sitouttavat yleisöä. Työkalun käyttäjillä on nyt mahdollisuus esittää upotettuja twiittejä uudella tavalla ja muokata useista twiiteistä tarinallisen kollaasin.
3. Instagram panostaa video-efekteihin
Videoiden voittokulku jatkuu. Siksi myös kuvapalvelu Instagram satsaa nyt videoihin ja niiden tuunaukseen. Uudella Boomerang-videosovelluksella saat Insta-kuviisi hauskaa liikettä.
Sovellus muokkaa kuvista eteen ja taaksepäin toistettavan minivideon, joihin on helppo koukuttua. Boomerangilla julkaiset päivän parhaat hetket yllätyksellisellä tavalla.
Lähde: http://blog.instagram.com/post/131684343987/boomerang-from-instagram
4. Mitä ja miten yrityksestäsi puhutaan Twitterissä?
Twitterin uusi Brand Hub -työkalu nostaa kanavan analysoinnin uudelle tasolle. Sovellus mahdollistaa paremman analyysin mm. yleisön demografiatiedoista ja siitä, kuinka monta kertaa brändi on mainittu (share of voice). Työkalu tarjoaa käyttäjälleen yksityiskohtaisempaa tietoa siitä, mitä ja miten yleisö puhuu yrityksen brändistä Twitterissä.
5. Muistopalvelu I will remember you murtaa tabuja
I will remember you on palvelu, jossa ihmiset voivat muistella kuolleita läheisiään. Alustalla voi perustaa muistomerkin, kirjoittaa muistokirjoituksia tai sytyttää kynttilöitä. Palvelu on maksuton. Sivusto avattiin viime tiistaina 27.10, ja se on kerännyt jo 20 000 vierailijaa.
Muistelemisen digitalisoituminen herättää paljon mielipiteitä, sillä se kuolemaan liittyvät perinteet koetaan yleensä intiimeiksi, ei julkisiksi asioiksi. Palvelun luovana johtajana toimii Radio Rockin juontajana toiminut Jussi Heikelä.