Some-katsaus, osa 21
Kaikki joukolla videochattaamaan
Workplace by Facebook –alustalla on nyt mahdollista käyttää ryhmävideochattia, johon voi lisätä jopa 50 osallistujaa. Toiminto on käytettävissä sekä mobiilissa, Chrome-selaimessa että työpöytäversiona.
Ja lasku inboxiin, kiitos!
PayPal ja Facebook Messenger julkaisivat yhteistyössä uuden lisäosan, jonka kautta PayPalin kautta ostetuista tuotteista voi saada laskun Messengeriin. Lisäosa on tarkoitettu Facebookin kautta tapahtuvalle ostamiselle ja myymiselle, jolloin Messengerissä käytävästä keskustelusta ei tarvitse poistua kesken kauppojen hieromisen. Kun lasku on lähetetty ostajalle, hän voi sen avulla vahvistaa maksun välittömästi PayPalin kautta.
280 on uusi 140
Twitter ilmoitti muuttavansa twiittien maksimimerkkipituuden 140:stä 280:een. Twitter perustelee muutostaan keräämällään datalla, joka osoittaa pidempien twiittien olevan käyttäjiä sitouttavampia, sekä halullaan antaa twiittajille mahdollisuus pidempään itseilmaisuun.
Snäppää ja klikkaa
Snapchatia mainostukseen käyttävillä tahoilla on nyt mahdollisuus lisätä Snapchatin filttereihin ja linsseihin linkki nettisivuilleen, jolloin potentiaalinen asiakas voi filtterillä tai linssillä leikittyään siirtyä suoraan tutustumaan lisää tuotteeseen tai ostaa sen. Ominaisuus on osa Snapchatin viime kuussa esittelemää Context Cards –uutuutta, jonka kautta mainostajat voivat lisätä Snapchat-mainoksiinsa lisätietoja tuotteistaan tai palveluistaan. Ominaisuus on toistaiseksi käytössä vielä vain Yhdysvalloissa.
Bonuspisteitä Messengerissä
Elintarvikekauppaketju 7-Eleven näyttää esimerkkiä uusista keinoista sitouttaa asiakkaita. Ketju on nimittäin ottanut käyttöönsä Facebook Messenger Chatbotin, jonka kautta on mahdollista käyttää kokonaisvaltaisesti ketjun kanta-asiakasohjelmaa konkreettisilla korteilla pläräämisen sijaan. 7-Eleven haluaa tällä osoittaa, miten brändin tulisi olla läsnä asiakkaalla jo käytössä olevilla ja tutuilla alustoilla.